Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę. Najprościej mówiąc w treści umowy powinno zostać wskazane co najmniej: kto, komu, co i za ile sprzedaje.
W sytuacji, gdy przedmiotem sprzedaży jest nieruchomość, spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, prawo użytkowania wieczystego, spadek lub udział w spadku umowa sprzedaży musi mieć formę aktu notarialnego pod rygorem nieważności. Innymi słwy niezbędna jest przy tej czynności pomoc notariusza.
Jeżeli natomiast przedmiotem sprzedaży jest przedsiębiorstwo lub udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością, wymagana jest forma pisemna z podpisami notarialnie poświadczonymi.
Podstawowymi informacjami i dokumentami, które są niezbędne do sprzedaży nieruchomości/ mieszkania i umozliwiają wskazanie dokładnej listy wymaganych dokumentów są:
W celu uzyskania pełnych informacji o dokumentach w konkretnej, Państwa sprawie, zapraszamy do kontkatku z kancelarią notarialną.
Kancelaria Notarialna
Edyta Niemirska, Agata Redlicka – Skupińska